Nápolytól délre

Halott embernek nem kell mentőkocsi

Az utas meghalt, a segélyhívósok viccelődtek

2018. január 09. - nápolytól_délre

A nápolyi sajtó egy augusztus 3-i ügy vizsgálatának eredményétől hangos. Az érintett napon 8 hívás is érkezett a 118-as vészhívószámra, mindössze pár perc leforgása alatt. Az operátorok azonban nem vették komolyan a segélykéréseket. A peronon összeeső utas harminc percig küzdött az életéért, segítséget viszont nem kapott.ambulanza1j3.jpg(fotó: www.adnkronos.com)

 

Augusztus 3-án egy 42-éves férfi vért hányt, majd összeesett a Nápolyi központi pályaudvar 14. peronján. A 118-as segélyhívó számot több ízben hívták mind járókelők, mind az állomáson dolgozó biztonsági őrök és rendőrök. A segélyszolgálat operátora nagysokára végül is útnak indított egy rohamkocsit, a kiérkező mentősök azonban már csak a halál beálltát tudták megerősíteni.

 

Az elhunyt férfi egy viszonylag ritka vérképzőrendszeri betegségben szenvedett, a tünetek alapján azonban egyértelmű volt, hogy súlyos az állapota. Nem meglepő tehát, hogy többen, több ízben is próbáltak a részére mentőt hívni a 118-as segélyhívószámon. A vizsgálat lezárultával a szolgálat nyilvánosságra hozta az ügyet érintő telefonbeszélgetéseket, melyek már-már szürreálisnak, komikusnak tűnnek. Azaz pontosabban: tragikomikusnak. A szolgálat munkatársa hol azon viccelődik, hogy halott embernek nem kell mentőkocsi, hol teljesen fölösleges vitát folytat arról, hogy ki sértett meg kit, és miért?

 

Íme két szemelvény a párbeszédekből:

 

Egyik beszélgetés:

 

Járókelő: - Figyeljen ide, ez a férfi vért hány itt a központi pályaudvaron. Itt fog meghalni a földön. Talán már nem is él.

Operátor (ridegen): - Ezek szerint már nincs szükség a mentőkocsira?”

Járókelő: - Hogy érti, hogy nincs szükség a mentőkocsira?

Operátor: - Azt mondta, hogy meghalt.

Járókelő: - Nem, ezt még nem tudjuk. A földön fekszik, a saját vérében. Hogy érti, hogy nincs szükség a mentőkocsira?

Operátor: - Elnézést, de maga mondta, hogy már halott.

Járókelő: - Nézze, én nem vagyok orvos...

Operátor: - Akkor meg miért állít valótlanságokat? Ezt magyarázza el nekem!

Járókelő: - Ki állít valótlanságokat?

Operátor: - Azt mondta, hogy meghalt. Maga mondta. Megerősítette, hogy meghalt. (...)

stazione-centrale-napolij.jpgA Nápolyi központi pályaudvar a Garibaldi téren (fotó: Cronache della Campania)

 

Másik beszélgetés:

 

Biztonsági őr: - Figyeljen ide, a biztonsági szolgálattól vagyok.

Operátor: - Értem.

Biztonsági őr: - Van itt egy ember, aki több liternyi vért vesztett.

Operátor: - Értem.

Biztonsági őr: - Nagyon gyorsan szükségünk lenne egy mentőautóra.

Operátor: - Értem.

Biztonsági őr: - Érti, érti... Nekem meg úgy tűnik, egy bolond van a vonal túloldalán. Akinek mindig csak azt mondjuk: értem.

Operátor: - Akkor Ön most bolondnak nevezett?

Biztonsági őr: - Nem, én pont azt mondom, hogy Ön néz engem bolondnak.

Operátor: - Én nem így értettem.

Biztonsági őr: - Mindig csak azt mondja “értem”, mintha a vonal túloldalán levő másik fél lenne a bolond.

Operátor: - Most akkor ki a bolond? Már semmit sem értek.

Biztonsági őr: - Ön néz engem bolondnak, mert ha mindig csak azt mondja: “értem, értem”, úgy szerintem ebben a helyzetben én vagyok a bolond. Itt fekszik egy ember a földön, akinek azonnali segítségre lenne szüksége, maga meg nekiáll viccelődni velem. (...)

 

A telefonbeszélgetések végén az operátor több esetben is arra hivatkozott, hogy a szolgálatnak épp nincs szabad mentőautója, amit a helyszínre lehetne küldeni, az utólagos vizsgálat azonban kiderítette, hogy valójában lett volna azonnal útnak indítható rohamkocsi.

 

A sajnálatos esetnek – érthető módon – komoly sajtóvisszhangja van Olaszországban, a nyilvánosságra hozott telefonbeszélgetések cinikus hangneme pedig komolyan borzolja a nápolyi kedélyeket. Az ügy következtében a segélyszolgálat négy munkatárs felfüggesztéséről határozott

 

Kisté

 

forrás: The Times; Il Fatto Quotidiano

A bejegyzés trackback címe:

https://napolytoldelre.blog.hu/api/trackback/id/tr3713562131

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kvadrillio 2018.01.10. 18:04:38

ezek a pszichésen zavarodott diszpécserek alkalmatlanok a feladatukra ! ki kell őket szórni a szélbehhh.....avagy felül kell vizsgálni alkalmasságukat erre az állásra !

Alick 2018.01.10. 18:04:44

Hát igen, Nápoly egy szép fekvésű túlméretezett putri-telep...
süti beállítások módosítása